Hogyan ne tarts unalmas tanórát

2.500,00 Ft

Szeretnéd frissen tartani a tudásodat? Fejlődnél, de fogalmad sincs, hogyan is kezdj hozzá?

Legyen szó akár kooperatív tanulási formákról, differenciálásról, fegyelmezési trükkökről – ez a könyv lépésről-lépésre végigvezet a megoldáson. Mindezt érthető magyarázatokkal és rengeteg feladatötlettel.

Ha bármilyen okból nem sikerül véglegesítened a megrendelést, írj a tanarnoblogja(kukac)gmail.com címre!

 

 

Leírás

A kötetben bemutatott ötleteket mindenkor a saját tananyagodhoz, osztályodhoz és hangulatodhoz tudod alakítani. Látni fogod, mitől működnek a gyakorlófeladatok vagy az órai videók; hogyan lehet elkerülni a fegyelmezést és mit tehetsz, ha mégis rákényszerülsz. A könyv megmutatja, hogyan tudsz egyszerű feladatmozaikokból rugalmasan alakítható és differenciálásra alkalmas órákat felépíteni egyéni vagy csoportmunkában, a te tantárgyadból, a te osztályaidban, az aktuális tananyagodhoz igazítva.

Az apró trükkök és a számtalan feladatötlet segít, hogy akár homogén, akár erősen vegyes összetételű csoportokban kihozhasd az órádból a maximumot, még negyven fokban is, még hetedik órában is, minden nap.

 

Puha borítás,

Ragasztott kötés,

136 oldal, A5 méret

 

TARTALOMJEGYZÉK

Bevezetés: „A módszertan úgyis egyértelmű” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Az első banánhéj: a motiváció . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Magad uram motivációja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

A külső, a belső, meg a lelkiismeret-furdalás . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Az unaloműző varázsszó . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ez az, amire senki sem gondol . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

A harmadik unalomgyilkos fegyver amikor a lecke érthető . . . . . . . . . . .

Jobb, ha nem gondolkozol (a tervezés úgyis unalmas) . . . . . . . . . . . . . .

Menő vagy sem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Az ellentmondások terve . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Lássuk akkor a tanórát! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Így csinálj tuti egymásra épülõ feladatokat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

A gyakorló feladatok hierarchiája . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Azt hitted, a frontális óra az unalom melegágya? Akkor jobb, ha vigyázol! .

Frontális veszedelem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tévhitek a kiselőadásról . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Hogyan (ne) készíts bármilyen tantárgyból, bármilyen tananyagból

érdekes órát . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Bármiből bármit bármikor – ezért lopj az angoltanároktól . . . . . . . . . . . . .

A nagy módszertani kirakós játék . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Párban? Soha! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Két „o” betű jobb, mint egy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Csoportmunkába torkolló pármunka: az észrevétlen átmenet . . . . . . . . . .

Ötletes páros szövegértési feladat bármilyen tantárgyból . . . . . . . . . . . . . .

Csoportos veszedelem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Így vezesd be a csoportfeladatot, ha még soha nem csináltad . . . . . . . . . .

Csoportmunka összeállítása: haladó szint . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Egész órás kooperatív tanulás: az állomás típusú csoportmunka . . . . . . . .

Tuti kiscsoportos feladattípusok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Mozaikmódszer: a csoportmunka csúcsa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Klasszikus mozaikfeladat – a csúcs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

További változatok az egymástól való tanulásra:

„Mutasd a megoldásom!” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Amikor a gyerekek elrontják az unalmat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Kipróbált unalomgyilkos fegyelmezési taktikák . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Az iránytű nálad van? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Térkép a differenciálás labirintusához . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Olvasói véleményhogyan ne tarts unalmas tanorat


FIGYELEM! A MEGRENDELÉSRŐL SZÓLÓ VISSZAIGAZOLÓ EMAIL A SPAM MAPPÁBA IS KERÜLHET!

 


 

 

További információk

Tömeg 0.214 kg
Méretek 15 × 0.7 × 21 cm
ISBN

ISBN 978-615-00-6872-5