Leírás
A kötetben bemutatott ötleteket mindenkor a saját tananyagodhoz, osztályodhoz és hangulatodhoz tudod alakítani. Látni fogod, mitől működnek a gyakorlófeladatok vagy az órai videók; hogyan lehet elkerülni a fegyelmezést és mit tehetsz, ha mégis rákényszerülsz. A könyv megmutatja, hogyan tudsz egyszerű feladatmozaikokból rugalmasan alakítható és differenciálásra alkalmas órákat felépíteni egyéni vagy csoportmunkában, a te tantárgyadból, a te osztályaidban, az aktuális tananyagodhoz igazítva.
Az apró trükkök és a számtalan feladatötlet segít, hogy akár homogén, akár erősen vegyes összetételű csoportokban kihozhasd az órádból a maximumot, még negyven fokban is, még hetedik órában is, még online is, minden nap.
Puha borítás,
Ragasztott kötés,
202 oldal, A5 méret
TARTALOMJEGYZÉK
Bevezetés: „A módszertan úgyis egyértelmű” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Az első banánhéj: a motiváció . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Magad uram motivációja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
A külső, a belső, meg a lelkiismeret-furdalás . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Az unaloműző varázsszó . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ez az, amire senki sem gondol . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
A harmadik unalomgyilkos fegyver amikor a lecke érthető . . . . . . . . . . .
Jobb, ha nem gondolkozol (a tervezés úgyis unalmas) . . . . . . . . . . . . . .
Menő vagy sem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Az ellentmondások terve . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lássuk akkor a tanórát! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Így csinálj tuti egymásra épülő feladatokat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
A gyakorló feladatok hierarchiája . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Azt hitted, a frontális óra az unalom melegágya? Akkor jobb, ha vigyázol! .
Frontális veszedelem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tévhitek a kiselőadásról . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Hogyan (ne) készíts bármilyen tantárgyból, bármilyen tananyagból
érdekes órát . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Bármiből bármit bármikor – ezért lopj az angoltanároktól . . . . . . . . . . . . .
A nagy módszertani kirakós játék . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Párban? Soha! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Két „o” betű jobb, mint egy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Csoportmunkába torkolló pármunka: az észrevétlen átmenet . . . . . . . . . .
Ötletes páros szövegértési feladat bármilyen tantárgyból . . . . . . . . . . . . . .
Csoportos veszedelem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Így vezesd be a csoportfeladatot, ha még soha nem csináltad . . . . . . . . . .
Csoportmunka összeállítása: haladó szint . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Egész órás kooperatív tanulás: az állomás típusú csoportmunka . . . . . . . .
Tuti kiscsoportos feladattípusok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Mozaikmódszer: a csoportmunka csúcsa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Klasszikus mozaikfeladat – a csúcs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
További változatok az egymástól való tanulásra:
„Mutasd a megoldásom!” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Amikor a gyerekek elrontják az unalmat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kipróbált unalomgyilkos fegyelmezési taktikák . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Digitális cunami túlélési kalauz ………………………………………………………..
Tartsd egyben az osztályodat! …………………………………………………………….
Tippek a digitális szervezésre……………………………………………………………..
15 hasznos tipp és trükk online feladatokhoz ……………………………………….
Az iránytű nálad van? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Térkép a differenciálás labirintusához . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
FIGYELEM! A MEGRENDELÉSRŐL SZÓLÓ VISSZAIGAZOLÓ EMAIL A SPAM MAPPÁBA IS KERÜLHET!
Ha nem Magyarországra szeretnél rendelni, kérlek írj a tanarnoblogjaKUKACgmailPONTcom címre!